torsdag 26 november 2009

Julgata?? Jo jävlar!!

Ja ungefär så här upplyftande är en julgatsöppning i Mariehamn,riktigt sätter fart på julstämningen va? I hur jävla många år som helst nu så ha samma tråkiga skit hängts upp över gatan,och sen kallas det julgata? Va fan?!

Och samma sak i butikerna med några få undantag,samma prydnader år ut och år in. Och samma sak i Sittkoffs "gallerian , gröna jävla barr liknande "dekorationer" hängs upp längs med tak och räcken varje år. Fy helvete va tråkigt!! Och fulla med damm så en allergiker får ju fly huset illa kvickt om man inte vill få en astma attack.

Men lik förbannat så går Ålänningarna man ur huse och står uppstagade i stan och glor med stora ögon på eländet. Inget att se och specialpriserna är ju skrattretande,så va fan gör folk till stan på Julgatsöppning??!! Förklara gärna.

Ja menar ska man kalla det julgatans öppning så ska det väl för fan va nåt som är nåt att tala om. Julbelysning så hornhinnan får brännskador och helst ska Spice Girls sjunga julsånger i tomteröda underkläder. Nåt som sticker ut för fan,nu är ju tillställningen lika munter som en dag i en rysk kolgruva under ett strömavbrott. Tack för mig hej!!!

Ps: Vi börjar inte med nåt julpyntande vid kiosken före lucia,och då ganska sparsamt. Men vi går inte ut med att nu har vi julkiosköppning heller .

7 kommentarer:

  1. Zuupah wrote: Hahahaha.... bästa jag läst på fans så länge... och det är ju sant ritsl! (för alla naabar; "rolling in tha shit laffin")

    SvaraRadera
  2. Haha, jag ha aldrig sett på det på det viset, men du har ju jäkligt rätt i det faktiskt. De e samma skit år efter år, och inte e det nåt billigare heller. Snarare "Ta två - betala för tre".

    SvaraRadera
  3. Jo... de e sant det där. Samma varje år... men kul vore det väl om Röckas kunde avvika med lite nytänk à la han i Godby som pyntar upp hela tomten med ljusslingor...

    SvaraRadera
  4. Fa-an vad trött jag blir!!! Här har jag skrivit en fin kommenatar och när jag ska publicera den så försvinner den bara! FAAAAN! Jag skriver den inte ne gång till!!!!!

    SvaraRadera
  5. Kom igen nu,så länge tar det väl inte?

    SvaraRadera
  6. Min kommentar försvann också såg jag nu. Dålig sida det här! :)

    SvaraRadera
  7. Ett sätt att träffa vänner och bekanta om inte annat.Har förresten aldrig varit på en julöppning sen jag flyttade hit.


    Maria

    SvaraRadera