söndag 22 november 2009

Förbannade Facebooksmygare!!


Facebook,hmm ja det är väl på gott och ont skulle jag säga. Men rätt använt så kan man nog ha ganska mycket glädje och nytta av det. För det är ju lätt att hålla kontakt med vänner och bekanta på olika plan. Bara allmänt säga vad som händer i vardagen eller meddela sig om viktigare händelser eller söka hjälp med nåt etc..

Men sen har vi baksidan av myntet, men fy helvete!!! Några jag inte gillar och det här trampar väl nån på tårna men det skiter jag högaktningsfullt i.!!

1a på listan är SMYGARNA!! Ja dom finns men syns inte,och dom är ganska många där ute. Dom är inne på FB alla dagar men gör aldrig en statusuppdatering och ger aldrig en kommentar,bara läser vad andra har för sig och sitter där och surar. Va fan är det för jävla kommunikation?? Om man går till i verkliga livet IRL om samma sak skulle inträffa.tex man sitter och fikar och lättar sitt hjärta om allt och inget och när man ger över ordet så........................Ja då sitter fanskapet tyst som en torkad grapefrukt med hatt på skallen och glor surt. Jätte kul va?

Gissar att mormalsmygaren är en sur bitter kärring eller gubbe som sitter och suger på sitt lika sura lådvin och gottar sig i andras problem eller blir ännu surare om det är nån som visar glädje i sin status. LÄGG NER!!

2a på listan är alla dessa jävla djurfarmare,grönsaksodlare,fiskfjollor,kakbakare,pizzakockar,vampyrjägare och maffikrigare och fan vet allt. Dyker upp i tid och otid. Vilken satans tur att dom går att blocka. Förresten en del av dom här grupperna(inte alla) hör till smygargruppen också,kommer aldrig en normal statusuppdatering bara vilken satans level dom kommit till. Men tack så satans det va verkligen vad jag behövde veta ska skriva upp det direkt. Ja skiter fullständigt i om ni kommit till level 34955 i fårskallefarmen.

3a på listan är dom som nästan uteslutande lägger upp youtube klipp(halvsmygare). Ja menar jag har inget emot att man lägger upp en musikvideo eller nåt annat som har med hur du känner dig eller nåt som har med nån händelse eller dagens tema att göra tex.jul,påsk,du är glad ,ledsen mm mm. Men jag är inte så jävla dum att jag inte kan leta upp och lyssna/se på filmklipp själv. Lägg upp länken direkt till tuben då för fan och spara en massa tid till annat.

Sen kan jag tillåta nåt övertramp,tex man blir nostalgisk i fyllan och vill dela med sig av gamla låtar och bilder. men med måtta för fan!!

Men Smygare får ingen dispens, börja uppdatera eller dra åt helvete!!!

5 kommentarer:

  1. Vilken jävla tur att jag har börjat uppdatera och kommentera lite där då.. annars hade jag känt mig jälvigt träffad :D

    SvaraRadera
  2. Ja men Herregud! Det där var precis på pricken, som jag skulle ha skrivit själv! Vilken tur att jag kom mig för att från Facebook klicka vidare till bloggen och få det av detta inlägg. Fast jag har ett till:
    Alla dess grupper: "Vi som hatar..." "Vi som gillar..." mm mm

    SvaraRadera
  3. Fan, råkade trycka bort allt, skriver igen:Facebook kommer aldrig bli exakt så som man själv vill ha det, det riktar sig till alla på gott och ont. Din egen blogg har du själv mer kontroll över, och kan anpassa efter dina egna behov.

    SvaraRadera
  4. Fan vikket jävla gnäll i onödan!!
    Folk använder väl fanimig trynboken precis som dom vill!!
    Om du nu är allergisk mot folk som lever ut sina fetischer som getfarmare eller krossgrusfabrikörer eller eko-mopperaggare, så är det ju bara att blockera skiten. Men som tur e så har ju tillochmed du lyckats lista ut det!

    Visst! Alla Smygare, eller Lööörkärrs (som det heter på riktig ooolännska), har ju uppenbart inget Liv överhuvudtaget. Men just iom det ska vi va snälla mot dom, och kanske tom pigga upp dom med nån liten skamlös kommentar i deras Logg, eller kanske tom nån extra överraskande å obscen statusuppdatering, som de sedan kan ondgöra sig över på knypplingskursen/ pardansen/frimärksklubben!! (förutsatt att de överhuvudtaget har nån form av socialt Liv dvs))
    /Arga Korvätaren!!
    P.S. Dan: Du är en Fjolla! FB ska va precis som JAG vill ha det, annars kan du Dra!

    SvaraRadera
  5. Först och främst,jag gnäller bäst satan jag vill. Ingen! ja menar ingen är tvungen att läsa det här. Men måste tacka dig,äntligen lite jävlaranamma i en kommentar. Tack för det!! Fjolla, ha ha!! Synd bara att du smyger som anonym din fan! Annars hade du kunnat få nån korv som tack för en vass kommentar.Och nog ska det komma nån uppdatering nån gång så surkärringarna sätter vinet i halsen. Tack för mig hej!!

    SvaraRadera